22.5.05

Action-dag på manøvrebanen


Jeg blev inviteret til 'manøvrebane-dag' med fatters bilklub, og selvfølgelig skulle det nye kamera med. Min egen bil fik osse lov at prøve en beskeden rundtur på anlægget, men det er ikke emnet for dette indlæg. Emnet er de fotos jeg fik taget :)

Fatters bilmodel er en efterhånden aldrende fransk bil af mærket Citroën, som blev præsenteret under navnet DS engang i 1955. Den kendes bedst fra film hvor den gør en god optisk figur - simpelthen fordi designet var forud for sin tid. Men optik alene kan ikke gøre det, når man skal bruges som den franske præsidents foretrukne transportmiddel - der skal mere til. Kaster du et blik på ovenstående klip, ses det at sådan en oldtimer osse kan dreje :)
Manden bag rattet gjorde i hvert fald sit bedste for at splitte dækkene ad. Han holdt på i over en time med pirouetter, amerikanervendinger og al den sidelæns-kørsel han kunne komme afsted med.
Bilen tog det pænt. Den holdt til enhver tid alle fire poter på jorden og fik ikke en skramme af øvelsen. Og der blev leveret underholdning i lårfede stråler til de beskuende!!

Jeg skal se om jeg på et senere tidspunkt kan få tiltusket mig et billede af 'yours truly' i aktion, for rent faktisk lykkedes det mig at gennemføre manøvreprøven på dagens korteste tid.

I mellemtiden følger lidt fotos af de øvrige deltagere.

Ingen kommentarer: