2.5.05

Microsoft gi'r pengene tilbage!

Gu' gør de ej. I hvert fald ikke frivilligt.

I forbindelse med en diskussion på et af de dansktalende fora kastede en venlig sjæl følgende link efter mig:

http://ask.slashdot.org/askslashdot/05/04/06/2113259.shtml?tid=201&tid=98&tid=4

Hvilket havde lidt den modsatte effekt af det tiltænkte. Her kan man læse at Microsoft ganske rigtigt giver pengene tilbage hvis man ikke ønsker at gøre brug af den på stort set alt nyt grej præinstallerede WindowsXP.

Hvis altså bare man gider trække forhandleren, Microsoft eller eventuelt dem begge i retten. Så kan man godt få sine penge tilbage.
Alternativt kan man betale 100$ ekstra og få en 'tom' maskine udleveret. Jamen det er jo flot! Hvad mon de ekstra 100$ skal dække? Det sædvanlige standardgebyr/skat til microsoft - i think.
Skidensprællerne i de store PC-firmaer har alle til hobe indgået aftaler med Mickeysoft om at alle ska' ha' windows præinstalleret, og alle skal betale - lige nøjagtig 380 kroner - til Mickeysoft.
Eftersom majoriteten ønsker mickeysoft-pakken er dette i sig selv ikke så forfærdeligt.
Det forfærdelige er blot at man ikke kan FRAVÆLGE den skide pakke - medsamt det beløb den koster. Frit valg mellem Home og Pro-versionen. Men ingen mulighed for "Ingen programpakke".

Alle betaler - hver gang.

Er det så svært at forstå at man hos mickeysoft har råd til gode advokater?

VRRRRR!! Jeg kan blive så splitterhamrende arrig!! De lusede skidensprællere blæser god handelsmoral en lang march, opkræver skat, tramper på hvem de vil og hyrer så bare efterfølgende nogen bedre advokater end dem som i vrede over behandlingen sagsøger firmaet.

Lusepustere, hundehandlere, narrøve! - ja Egon fra Olsen-banden har ikke levet forgæves.

Det mest ubegribelige er at folk fortsat handler med mickeysoft. Er de ligeglade, er de dumme eller ved de bare ingenting?

Mig? Jeg køber skam gerne Microsoft. Hardware altså. Den koster noget at fremstille, den holder ikke op med at virke efter tre ganges brug og kvaliteten er faktisk fin. Man får noget for sine penge. Men deres software er det aldrig lykkedes mig at få købt. Jeg har ellers været lige ved et par gange, men så dukkede der endnu en skandaløs svinestreg op i billedet, og så blev det heller ikke til noget dén gang.

Ikke sådan forstået at jeg er piratkopist eller noget. Men på adskillige af de brugte PC'er jeg har erhvervet mig, sidder der fine serienumre og Mirosoft-hologrammer som så kan kobles på nydeligste vis med originalmedier og alt til faget hørende. Utroligt hvad folk smider væk når de får ny PC. Men OK, der ligger jo osse en fin præinstalleret version på allerede, ik'?

Imidlertid bruges disse maskiner til low-risk-sager som f.eks. spil. De virkelige arbejdsopgaver her i huset placeres på en Debian/Gnome desktop. Og hurra for harddisk-skuffen. Fed opfindelse :)

Ingen kommentarer: