29.11.07

Pingvin - lyd...

Jeg har opdaget Amarok!

Amarok er et musikprogram a la Winamp eller MediaPlayer - bare bedre. Men eftersom det er opensource, er der bøvl med mp3-supporten. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne afspille dén del af min musiksamling som ikke er i Ogg-format, og af en eller anden underlig grund har det vist sig at være svært at få Amaroks backend til at dekode den slags filer. Løsningen er selvfølgelig at installere et passende bibliotek - men hvilket? Googling around didn't work well - der er tusind løsninger på sagen. Men til sidst fandt jeg en løsning, som ikke involverede sort magi og voodoo. Hvor? På den officielle hjemmeside selvfølgelig...

Doh!

Interesserede læsere kan selv kigge på http://amarok.kde.org/wiki/MP3. Her står de enkelte distroer nok så nydeligt listet, og i mit tilfælde skulle jeg installere libxine1-ffmpeg.

Som sagt, så gjort. Et voila: Det duer nu!


Nogen gange er det bare for nemt ;)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

hvorfor ikke:)