19.3.08

Gadget!

Ja. Har fået mig en ny mobiltelefon. Jeg er aldrig rigtig kommet med på dén der ny-mobilos-hele-tiden-trend, men det hænder da at jeg skifter. Anledningen denne gang var at min ellers glimrende 6230i agerede som stødpude ved et styrt med cyklen - og det havde den egentlig ikke godt af. Så da jeg fik mulighed for at erhverve mig en N73, slog jeg til!

N73 er en Symbian-baseret smartphone, og det betyder at jeg pludselig har fået adgang til et væld af programmer som benytter dette operativsystem. Nu kan jeg afspille ogg-vorbis-mediefiler, se film i m4a-format, oprette en SSH-forbindelse til min egen pc derhjemme via HSDPA (osse kendt som 3G) og masser af andre finurligheder. Jeg har endog fundet et sæt værktøjer hos Nokia, så jeg kan etablere et programmeringsmiljø - hvilket straks ryger på todo-listen. Og der er mulighed for tilslutning af en ekstern GPS-enhed, samt software tilgængelig til at udnytte den. Navigation på telefon...

Joeh, det skal nok blive sjovt :)

Som sidegevinst er der osse et fornuftigt kamera på sådan en N73'er. Godt 3 megapixel, men selvfølgelig en mikroskopisk sensor-celle. Hvilket resulterer i mådelige billeder sålænge der er lys nok. Et kamera som er tilstrækkelig godt til at kunne 'holde fortet' når jeg har glemt mit rigtige fotoapparat. Faktisk kan jeg godt begynde at mærke det ikke er nyt længere, for knægten fik et søgerkamera til jul, og jeg greb mig selv i at ønske mig et magen til - altså et Canon 570IS. Men det må blive senere. Een ting ad gangen.

1 kommentar:

Martin Filtenborg sagde ...

Jaeh. Og man kan så kommentere sine egne indlæg, siddende i bussen - selvfølgelig via N73'erens browser over 3G. Det virker...